ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    מי זכאי להגשת תביעת תאונת עבודה?

    מאת נטע-לי אסייג, עו"ד ומגשרת

    תחילה יש לציין כי הקהל הרחב כלל אינו מודע לזכויותיו מול המוסד לביטוח לאומי ובעיניו מדובר בתשלום חודשי אשר "יורד" לו מתלוש השכר מתוך הכרח.

    הרי שמצב דברים זה שגוי ויבוקש להסביר ולפרט להלן:-

    המוסד לביטוח לאומי הינו מעין חברת ביטוח ציבורית מטעם המדינה וכל עוד אזרח משלם דמי ביטוח לאומי הינו "מוגן" במסגרת עבודתו.

    לדוגמא- תאונת עבודה: המוסד לביטוח לאומי מגדיר תאונת עבודה כתאונה אשר התרחשה במקום העבודה הקבוע של עובד ו/או אשר נגרמה כתוצאה ישירה מביצוע משלח ידו ו/או כאשר הוא נשלח למשימה מטעם מעסיקו. לעומת זאת, בעבור עצמאיים אשר לא קיים להם מעסיק קבוע, תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שמקורה במהלך או כתוצאה ממשלח ידו האישי.

    תאונת עבודה הנה מהרגע אשר מנפגע יצא מביתו לכיוון עבודתו ועד אשר נכנס בפתח הבית

    כלומר, גם תאונת דרכים או נפילה או כל נזק גופני אשר אירע לנפגע בדרך לעבודה או / מהעבודה לבית – נחשבת תאונת עבודה.

    גם פציעה בזמן הפסקה מוכרת כתאונת עבודה.

    קיימים המון מקרים בהם לא בטוח הנפגע באם מדובר בתאונת עבודה – על כן, רצוי להתייעץ עם ע"ד אשר מתמחה בתחום זה שכן במידה ואכן מדובר בתאונת עבודה – זכאי הנפגע למיצוי זכיותיו.

    בטרם מגישים תביעה זו למוסד לביטוח לאומי חשוב להתייעץ עם עורכי דין נזיקין על מנת להגיש את התביעה באופן הנכון והראוי ביותר שכן יש לזכור – במידה והתביעה נידחת, אזי, ניתן לערער על החלטה זו רק בפני בית הדין האזורי לעבודה.

    לאחר הגשת התביעה, המוסד לביטוח לאומי בוחן את המקרה, את אופי עבודת התובע, התיעוד הרפואי ובמידת הצורך מזמן את הנפגע לחקירה.

    במידה והתביעה מאושרת, מוזמן הנפגע לעמוד בפני הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי שם, ובהתאם לפגיעה (אורתופדית / נוירולוגית / א.א.ג וכיוצ"ב) נבדק ע"י רופא אשר קובע את אחוזי הנכות לו זכאי הנפגע.

    חשוב לציין – כי רק עו"ד יכול לייצג במעמד וועדה רפואית וחשוב ורצוי להגיע בליווי עו"ד אשר מתמחה בדיני נזיקין ובביטוח לאומי בפרט על מנת להציג את הפגיעות ולדרוש את מלא הזכויות המגיעות לנפגע.

    יש להבין – כי נפגע בתאונת עודה זכאי ל-90 ימים ראשונים המוגדרים "דמי פגיעה", קרי ימי מחלה. לאחר מכן נקבעות לנפגע נכויות זמניות אשר מזכות בקצבאות חודשיות זמניות ובתום תקופת שנה מיום האירוע (שכן רק לאחר שנה נקבעת נכות לצמיתות) נקבעת נכות הצמיתה בהתאם לחלוקה הבאה:-

    1. נכות החל משיעור 9.75% ועד לשיעור 19% – תזכה את הנפגע בפיצוי חד פעמי אשר יופקד לחשבונו של הנפגע.
    2. נכות משיעור 20% ומעלה תזכה את הנפגע בקצבה חודשית.

    את גובה המענק / קצבה מחשב המוסד לביטוח לאומי בהתאם לשכר הרבע שנתי עליו הצהיר הנפגע.

    חשוב להבין, כי ניתן לערער על החלטת המוסד לביטוח לאומי ועמוד בפני ועדת עררים. כמו כן, כל עוד המוסד לביטוח לאומי הכיר בך כנפגע עבודה, בכל פרק זמן מסוים (חצי שנה ומעלה) ניתן להגיש תביעה להחמרת מצב – וזאת כאמור, במידה ואכן חלה החמרה רפואית ו/או תפקודית במצב הרפואי כתוצאה מהפגיעה. במצב דברים זה, ניתן "לשפר" את אחוזי הנכות אשר ניתנו ואשר אינם תואמים את מצבו של הנפגע לאחר ההחמרה.

    חשוב להבין, כי תקנות המוסד לביטוח לאומי הינן רחבות ורצוי להתייעץ עם עו"ד אשר בקיא בנושא זה על מנת למצות עד תום את זכויותיך הקבועות בדין.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן