ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ערעור לבית דין ארצי על פס"ד של בית דין אזורי

    המקרה אשר לפנינו מתאר מצב בו גם כאשר ניתן פסק דין אשר אינו מתיישב לרצונו – אנו נלחמים ועושים כל שביכולתנו על מנת לתקן את העוול שנגרם ללקוח, ומוודאים שמיצינו את כל הכלים העומדים ברשותנו על מנת שהלקוח ימצא את זכויותיו, ובמקרה זה הוחלט על הגשת ערעור על פסק הדין לבית הדין הארצי.

    וכך קרה:

    הלקוח ל', הינו עצמאי בעל פנצ'ריה מזה שנים רבות, במקום עבודתו הינו מעסיק כ-10 עובדים שכירם נוספים וכל הצוות יחדיו, כולל ל' עובדים לאורך כל היום בתיקון התקרים.

    לצורך ביצוע עבודת תיקון התקרים, נדרשים הם לעבוד בעבודה רציפה וממושכת עם כלים רוטטים ובעיקר עם כלי מסוג פטיש אוויר / מפתח אוויר – השימוש התדיר עם כלי זה, גרם לפגיעה בכפות ידיו של ל' אשר התבטאו בתחושה של נמלים ועקצוצים בכפות הידיים, תחושה של אצבעות ננעלות ונתפסות, ירידה בכוח בכפות הידיים ועוד.

    לאור אופי עבודתו, ולאור הצורך בשימוש בכלים אלו, החליט ל' להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה על מנת שאלו יכירו בפגיעתו כמחלת מקצוע.

    המוסד לביטוח לאומי דחה את תביעתו בטענה כוללנית ובדגש על העובדה כי היות והינו מעסיק עובדים שכירים נוספים הרי כי ניתן להסיק כי אינו עובד באופן פיזי.

    על החלטה זו, החלטנו להגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה כנגד המוסד לביטוח לאומי. במהלך ההליך המשפטי, הצגנו בפני בית הדין מספר עדים מטעם התובע אשר כולם טענו כי ל' עובד בגפו, ו"כתף אל כתף" עם שאר העובדים.

    אף הגדלנו והצגנו לבית הדין את העובדה כי נכון לציין כי בשנתיים האחרונות נפח עבודתו הפיזי של התובע ירד אולם לאורך כל שנות עבודתו במצטבר, כ-30 שנים לערך, עבד יום יום עבודה פיזית קשה ומאומצת על כפות ידיו – ויש להתחשב בנתון זה.

    בית הדין האזורי לעבודה המציא את פסק דינו וקבע כי הינו דוחה את תביעתו של ל' היות ולסברתו, ל' לא עמד ברף הנדרש ובדרישות החוק.

    משרדנו לא נותר אדיש לפסק הדין והגשנו ערעור על החלטה זו לבית הדין הארצי לעבודה.

    לאחר ניהול הליך הערעור, במהלכו הצגנו לשלושת שופטי בית הדין הארצי את כל התשתית העובדתית, חקירות התובע ועדיו בבית הדין האזורי, והפנינו לפסיקת בית הדין האזורי, לסעיפי החוק הרלוונטי ולהלכות עדכניות – ניתן כעת פסק דינם הארוך והמפורט, אשר קובע באופן מפורש אשר אינו משתמש לשתי פנים, כי יש לקבל את ערעורו של ל' ולהשיב את התיק לבית הדין ולמנות בעניינו מומחה רפואי.

    בית הדין הארצי אף הגדיל וקבע את התשתית העובדתית אשר תוצג בפני המומחה הרפואי ועל בסיס תשתית זו יעניק את חוות דעתו.

    מקרה זה הינו מקרה ברור אשר מחדד את הצורך להסתייע בעו"ד אשר בקיאים בתחום הביטוח הלאומי, ואשר מתעדכנים בכל ההלכות והפסיקות הרלוונטיות בתחום באופן שוטף, ואשר יודעים למצות את זכויות התובע עד תום.

    כעת, עניינו של ל' "שב לתחייה" וזכויותיו הסוציאליות עומדות בעינן.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן